GPRO – Pneumatiky

  • Suché pneumatiky, které vyberete v 1. kvalifikaci, jsou jediné suché pneumatiky, které budete moci použít během 2. kvalifikace a dále pak v samotném závodu.
  • Než budete pokračovat v 1. kvalifikaci, měli byste si vybrat pneumatiky, o kterých si myslíte, že vám poskytnou nejlepší strategii.
  • Pamatujte, že pneumatiky se během závodu opotřebovávají, a když se opotřebují, zpomalíte.

Směsi na pneumatiky

Čtyři směsi, které můžete vybrat, jsou následující:

  • Velmi měkké – Velmi vysoká přilnavost, ale velmi rychle se opotřebuje.
  • Měkké – Dobrá úroveň přilnavosti, která se poměrně rychle opotřebovává.
  • Střední – Střední úroveň přilnavosti, která se opotřebovává na průměrné úrovni.
  • Tvrdé – Nejnižší úroveň přilnavosti, ale opotřebovávají se velmi pomalu.
  • Na mokro – opotřebovávají se rychleji než jakákoli jiná směs, ale během deště poskytnou vynikající výkon.

Opotřebení každé směsi se může lišit závod od závodu a závisí na řadě faktorů, které budete muset prozkoumat (např. úroveň opotřebení pneumatik, teplota atd.)

Příklad opotřebení pneumatik:

  • Zastávka v boxech: 40. kolo
  • Stav pneumatik na zastávce v boxech = zbývá 19 %.
  • Délka okruhu: 4,286 km

Proto:

  • 40 kol x 4,286 km = 171 km na 81 % opotřebení.

To vede k následujícím závěrům:

  • 171 km ÷ 81 % opotřebení = 2,11 km na 1 % opotřebení.
  • 81 % opotřebení ÷ 171 km = 0,474 % opotřebení na km.

S těmito jednoduchými procenty pak budeme schopni zhruba odhadnout, jak dlouho „Tvrdé“ pneumatiky vydrží na jiné trati s podobnými atributy a podmínkami.

Pneumatiky volte moudře, protože na nich hodně závisí vaše rychlost!

Pokud se rozhodnete jet tzv. na doraz (do PIT-STOP), tak vězte, že pár kol před PIT-STOP bude pomalejších, a to protože jsou už pneumatiky hodně opotřebované. Je tedy třeba vhodně volit zastávku v PIT-STOP, aby byla o něco dříve (většinou o cca 3-4 kola).

Hodně lidí se též ptá, zda se dají vyměnit pneumatiky v průběhu závodu. Ne, to není možné. Závod se jede jak je.
Pokud zasáhne náhoda a píchnete na trati pneumatiku, tak závod ukončíte – smiřte se s tím – nedá se s tím nic dělat, prostě to tak v této hře je.